• Magdala (11:52) Klaulyla to zwyrodna matka

Możesz oznaczać gry, bajki itp. jako ulubione kilkając w ikonę.

» zabawy » Zabawa relaksacyjna słaby-silny » Zabawy w domu

Zabawa relaksacyjna słaby-silny

Zabawa dzięki, której dziecko: prawidłowo oddycha, potrafi zrelaksować się, potrafi pobudzić wyobraźnię

Gdy bawimy się w silnego naprężamy mięśnie, a rozluźniamy bawiąc się w słabego. Możemy wprowadzać przy tym postacie z bajek lub opowiadań. Najlepiej, gdy podczas relaksacji dzieci znajdują się w pozycji leżącej, ręce wzdłuż ciała, z zamkniętymi oczami.

12 ćwiczeń, każde z nich trwa około 10-15 sekund, tyle też mniej więcej trwają przerwy między ćwiczeniami.
1. Zegnij prawe ramię tak, by naprężyć biceps. Jesteś silny, bardzo silny, naprężaj go mocno. Czujesz jak bardzo napięte są twoje mięśnie?… A teraz jesteś słaby, rozluźnij napięte mięśnie, połóż z powrotem rękę na dywanie. Teraz wyraźnie czujesz jak rozluźniły się twoje mięśnie.
2. To samo tylko z lewą ręką.
3. Naciśnij jak możesz najsilniej, pięścią prawej ręki na klocek (z tworzywa sztucznego) położony po twojej prawej stronie- jesteś silny twoje mięśnie są napięte. A teraz rozluźnij mięśnie, jesteś znowu słaby, nie naciskaj już, czujesz ulgę, mięśnie rozluźniły się.
4. To samo, tylko z pięścią lewej ręki.
5. A teraz silna i słaba będzie twoja prawa noga. Włóż klocek pod kolano i mocno ściśnij nogę w kolanie, a teraz noga słabnie, rozluźniasz mięśnie, wypuszczasz klocek.
6. To samo ćwiczenie tylko z lewą nogą.
7. A teraz zobaczymy, czy masz tyle siły, by napełnić powietrzem swój brzuszek. Wciągnij mocno powietrze w płuca i napnij brzuszek jak balon, mocno, a teraz wypuść powietrze, rozluźnij mięśnie, czujesz ulgę.
8. Naciśnij mocno głowę na poduszkę, na której leżysz, głowa jest bardzo silna, naciskasz mocno, a teraz rozluźnij mięśnie, głowa już nie naciska na poduszkę, odpoczywa, czujesz ulgę.
9. Jesteś niezadowolony i groźny, ktoś zniszczył twoją budowlę z klocków. Marszczysz mocno czoło, jeszcze mocniej, a teraz rozluźnij mięśnie, niech odpoczną, czoło już jest gładkie.
10. Twoje oczy też możesz mocniej i słabiej zaciskać powiekami. Spróbuj teraz zacisnąć mocno powieki, jeszcze mocniej, a teraz rozluźnij je, odpocznij.
11. A teraz zaciśnij mocno szczęki, zęby dotykają zębów. I górna i dolna szczęka jest silna, zęby mocno naciskają na siebie. A teraz rozluźnij szczęki, czujesz ulgę.
12. Ułóż wargi tak jakbyś chciał powiedzieć„ och« (lub zrób ryjek u małej świnki)
i napnij mocno mięśnie ust, a teraz rozluźnij mięśnie.
14185 odsłon | ocena: 3.1
Czy podoba Ci się ta zabawa?
Komentarze użytkowników »

Dodaj komentarz

Nick
Treść
4 + 3 =

Brak komentarzy...


Podobne zabawy »
Inne zabawy »